Budget·DIY

DIY Project: Kringloop stoelen

DIY stoel

Een tijdje geleden heb ik 4 stoeltjes op de kop getikt. Ze zagen er niet meer zo mooi uit, de kussentjes waren versleten en viezig en de stoelen zelf waren kaal en licht beschadigd. Ik wilde er graag witte stoelen van maken, staat mooi bij de rest van het interieur. Dus ben ik samen met mijn vriend aan de slag gegaan.

Eerst heb ik nieuwe kussens gemaakt, of eigenlijk hoezen voor om de kussentjes. Hoe heb ik dit gedaan?

  • 2 sierkussenslopen van de Action gekocht.
  • De slopen heb ik open gemaakt en de zoom eruit gehaald.
  • Je hebt nu 2 lappen stof. Je knipt allebei de lappen op de helft doormidden, zodat je 4 stukken stof overhoudt.
  • De stof doe je om de bestaande (schoongemaakte) kussentjes heen en niet je met een nietpistool vast.

 

 

 

Daarna hebben we de stoeltjes helemaal geschuurd en schoongemaakt met ammoniak, zodat de verf er straks beter en mooier zit.

Kussentje is klaar! Nu de stoel nog..
Kussentje is klaar! Nu de stoel nog..

 

Eerst de stoel schuren en schoonmaken met ammoniak.
Eerst de stoel schuren en schoonmaken met ammoniak.

Na het schuren en schoonmaken van de stoeltjes zijn we gaan schilderen. Hoe hebben we dat gedaan?

  • Eerst schilderen met witte grondverf.
  • Daarna afschilderen met witte hoogglanslak. Wij hebben 2 lagen gebruikt, niet vergeten te laten drogen tussendoor!
  • Budget tip: haal je verf bij de Action.

Uiteindelijk zien ze er zo uit:

DIY stoel

Ze passen perfect bij ons interieur. En het leuke is dat je de hoezen makkelijk kunt vervangen. Je kunt altijd afwisselen door na een tijdje een andere hoes om de kussentjes te maken!

 

Geef een reactie

