Favorieten

Favoriete parfums

Lancome Chanel Dior

Mijn favoriete parfums op een rijtje.

Met stipt op nummer 1, Chanel No. 5. Dit is mijn lievelingsparfum en geschikt voor iedere gelegenheid. Het is al jaren een van mijn favorieten. Mijn moeder kreeg het vroeger (en nog steeds!) één keer per jaar van mijn vader. Toen ik vroeger nog thuis woonde spoot ik soms stiekem een beetje op als ik ’s avonds uit ging. Nu heb ik mijn eigen fles gekregen en ik doe er net als mijn moeder vroeger wel bijna een jaar mee.  Eén spuitje is genoeg om de hele dag naar Chanel te ruiken. 

Tresor van Lancome is ook een favoriet. Deze gebruik ik wel een stuk minder, voor overdag vind ik ‘m soms te zwaar. Ik vind hem zelf meer geschikt voor ’s avonds of voor een speciale gelegenheid als bijvoorbeeld kerst of oudjaarsdag. Vroeger spaarde ik proefmonstertjes van parfums. De meeste gebruikte ik eigenlijk niet, het was meer voor ‘de heb’. Bij Tresor was dat anders, dit vond ik zo’n lekker luchtje dat ik vaak probeerde aan een extra proefmonstertje te komen. Ik had het geluk dat mijn moeder dit ook een lekker luchtje vond, want zij had deze later ook op de plank staan. Uiteraard spoot ik daar soms ook stiekem een beetje van op.

J’adore van Dior heb ik nog niet zo lang, heb ‘m pas gekregen. Het is een luchtje die ik al lang wilde hebben, als ik in de Douglas was spoot ik hier vaak een beetje van op. Het is een luchtje voor alle gelegenheden, niet te zwaar en lekker fris en bloemig. Een nieuwe favoriet! Ook heeft het een supermooi flesje, staat alleen al mooi op de plank.

Hypnotic Poison van Dior heb ik zelf gekocht, iets wat ik eigenlijk nooit doe. Deze heb ik niet zo vaak op. Niet omdat ik het geen lekker luchtje vind, maar meer omdat ik ‘m voor overdag ‘te zwaar’ vind. Deze parfum ruikt zoet, maar is toch redelijk ‘zwaar’.

Mijn parfums bewaar ik of in de originele doos, of in mijn spiegelkastje boven de wasbak. Zo staan ze op een donkere, koele plaats en blijven ze lang goed.

 

Geef een reactie

