Sport

Nieuwe Nike App

Vernieuwde Nike App

 

Afgelopen week heeft Nike de Nike Training Club app vernieuwd. Het is nu overzichtelijker geworden, er zijn nieuwe work-outs en je kunt nu via de app een schema volgen. De app werkt zelfs samen met de Nike Running app!

Ik had al geruime tijd de Nike Training Club app op mijn telefoon. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar vond het te veel ‘gedoe’. Er stonden zoveel verschillende soorten work-outs op, dat ik niet meer wist wat ik nu moest kiezen. De oude app was totaal niet overzichtelijk, na een paar keer proberen ben ik er dan ook gewoon mee gestopt.

De vernieuwde app kun je een schema laten maken op basis van jouw wensen. Zo kun je aangeven hoe intensief je wilt trainen, ben je een beginner of gevorderd en of je aan hardlopen doet. Super handig, het schema geeft op deze manier veel meer structuur!

Er zijn veel verschillende work-outs, gesorteerd op jouw level en op een specifiek lichaamsdeel of doel, zoals bijvoorbeeld vet verbranden. De veelzijdigheid, het feit dat alles gestructureerd is en het feit dat je ‘beloningen’ krijgt, maakt het een goede app. Ik ben zelf fan van de ‘mini work-outs’, korte work-outs van 15 minuten. Vooral Dynamic Yoga doe ik graag.

Geef niet te snel op, sommige oefeningen zijn de eerste paar keer best moeilijk. Uiteraard zul je ook in het begin spierpijn krijgen, dat is niet erg. Een beetje spierpijn betekent alleen maar dat je sterker aan het worden bent. Doe rustig aan, vergeet niet tussen de work-outs een rustdag in te plannen.

Een aanrader, vooral als je er ook de Nike Running App bij gebruikt. En wat misschien nog wel het aller leukste is.. de app is gratis! Meteen downloaden dus!

Beach body

Geef een reactie

