Favorieten·TV series

TV serie: Drop Dead Diva

TV serie: Drop dead diva

In bijna een week tijd heb ik twee seizoenen van Drop Dead Diva gekeken, wat een leuke serie! In de kerstvakantie was ik een paar dagen ziek geweest en heb toen heerlijk op de bank een marathon van flink wat afleveringen gehouden. 

Op Netflix keek ik rond of er nog een leuke serie voor mij was, iets ‘luchtigs’. Toen kwam ik Drop Dead Diva tegen, toen ik de beschrijving las leek het mij wel wat. Vroeger keek ik altijd Ally McBeal, dit was één van mijn lievelingsseries. Het komische gecombineerd met drama en serieuze onderwerpen. Eigenlijk deed Drop Dead Diva mij hier een beetje aan denken.

De serie begint meteen al goed en trekt je aandacht. Je maakt kennis met twee vrouwen. De mooie, slanke, niet zo slimme Deb die eigenlijk een beetje een oppervlakkig leven leidt. Uiterlijk is bij haar het meest belangrijke.  En met Jane, een stevige advocate die leeft voor haar werk. Door ongelukkige omstandigheden komen Deb en Jane om het leven. Deb komt in de hemel terecht en krijgt daar te horen dat ze geen slecht, maar ook geen goed persoon geweest is. Ze heeft eigenlijk niets bereikt of gedaan in haar leven. Op dat moment drukt Deb op een verkeerd knopje en komt zij ineens weer tot leven op aarde. Alleen niet in haar eigen lichaam, maar in dat van Jane!

dropdead

Deb krijgt een tweede kans, een kans om iets van haar leven te maken. Ze zal voortaan door het leven gaan als Jane. Dat wil zeggen dat ze het lichaam van Jane heeft en aan de slag zal moeten gaan als advocate. Gelukkig heeft Deb bij het lichaam van Jane ook de hersens van Jane meegekregen. Er gaat letterlijk een wereld voor Deb open. Ze leert dat er meer in het leven is dan uiterlijk.

Natuurlijk zit niet alles mee, zo heeft Deb  in het begin heel veel moeite met het postuur van Jane. Ook blijkt dat Deb’s man, Grayson, op hetzelfde advocatenbureau werkt als Jane. Hij weet natuurlijk niet dat zijn overleden vrouw is teruggekeerd als Jane! Het zorgt voor hilarische, maar ook voor gevoelige, emotionele momenten.

Het is een heerlijke serie die makkelijk wegkijkt, aanrader!

Jammer dat nog niet alle seizoenen beschikbaar zijn op Netflix..

Geef een reactie

