TV series

TV Series: Mid Season break is voorbij

James Spader Blacklist

Eindelijk is de Mid Season break van mijn favoriete tv-series voorbij. Vlak voor de kerstvakantie namen the Originals, Vampire Diaries en Blacklist alle drie een korte pauze. Deze week beginnen de nieuwe afleveringen weer. Op het journaal, Discovery en enkele documentaires kijken wij eigenlijk nooit ‘gewone’ televisie. Behalve dat ik de reclames verschrikkelijk irritant vind, vind ik het ook fijner om zelf te bepalen wat ik wil kijken. En ik houd ook niet zo van al die soorten talentenjachten en drukke, semi-hippe programma’s die je tegenwoordig hebt. 

The Originals is een spin-off van de serie the Vampire Diaries en is stiekem op dit moment leuker dan the Vampire Diaries. De hoofdrolspelers, de oorspronkelijke, eerste vampieren, staan centraal.

The Blacklist is een serie waar ik al lang naar uit had gekeken. James Spader speelt hier namelijk de hoofdrol in. Hij speelde Alan Shore in één van mijn favoriete tv-series aller tijden, Boston Legal. Helaas is Boston Legal al een tijdje afgelopen, soms kijken mijn vriend en ik nog weleens een paar oude afleveringen terug. Ook al hebben we ze vaak al tig keer gezien, het blijft een geweldige serie.

Blacklist is een totaal andere serie, hier speelt James Spader, Raymond ‘Red’ Reddington. Red heeft vroeger voor de overheid gewerkt, maar is nu een van de meest gezochte criminelen.  Hij is als het ware een soort van problemen oplosser voor de onderwereld. Als de serie begint geeft hij zichzelf aan bij de FBI, hoe en waarom is in het begin onduidelijk. Hij wil de FBI helpen om een terroristische aanslag te voorkomen, hij zegt namelijk inside informatie te hebben. Hij heeft één voorwaarde, hij wil alleen maar samenwerken met Elizabeth Keene. Waarom wil hij niet vertellen.

Zij is een jonge vrouw die voor de FBI werkt, ze is getrouwd met Tom en tot de eerste aflevering lijken ze samen een gelukkig leven te leiden. Al in de eerste aflevering komt Elizabeth erachter dat haar man niet is wie hij zegt dat hij is, maar zeker weten of deze informatie klopt weet zij ook niet. In deze serie is niemand wie hij of zij op het eerste gezicht lijkt, er zijn veel plotwendingen en meestal zit je bij deze serie op het puntje van je stoel.

Sinds kort is de serie ook op RTL 4 te zien, echt een aanrader!

Red geeft zichzelf aan bij de FBI
Red geeft zichzelf aan bij de FBI
Geef een reactie

